RADY PRAWNE

Reklamacja last minute

30.07.2012
Reklamacja last minute

Czy ofertę last minute można reklamować?

Tak, do reklamacji oferty last minute mamy prawo nawet wtedy, gdy biuro podróży zastrzeże w umowie, że jej nie przyjmuje. Zapis mówiący coś takiego jest prawnie bezpodstawny, co więcej jest on klauzulą niedozwoloną, bowiem ustawa o usługach turystycznych nie posługuje się pojęciem "oferta specjalna" czy "last minute".

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów informuje, iż klienci wykorzystujący oferty first minute czy last minute, czyli specjalne promocje cenowe na otwarcie lub zamknięcie, mają pełne prawo do złożenia reklamacji. Wszystko dzięki temu że, przepisy tak samo traktują imprezy turystyczne zakupione na kilka miesięcy przed datą ich rozpoczęcia, jak i te, na które decydujemy się nawet na kilka godzin przed ich rozpoczęciem.

Jak widać wszelkiego rodzaju promocje jak last minute są towarem pełnowartościowym. W związku z tym podwyżka ceny tuż przed wyjazdem jest możliwa tylko z uzasadnionych przyczyn.

Często oferty last minute, przewidują też, że dopiero na miejscu dowiemy się, w jakiej miejscowości będziemy zakwaterowani i w jakim hotelu przyjdzie nam nocować. Postępowanie takie jest niezgodne z prawem, ponieważ ustawa o usługach turystycznych wyraźnie wskazuje informacje, które obowiązkowo muszą się znaleźć w umowie kupna wycieczki, a miejsce zakwaterowania jest jedną z nich.

Złożenie reklamacji na ofertę last minute jest takie samo jak w przypadku innej, nie objętej promocją wycieczki. Jeżeli organizator nie ustosunkuje się do niej w terminie 30 dni od jej złożenia, uważa się, że ją uznał.

Do reklamacji warto dołączyć zebrany podczas podróży materiał dowodowy, czyli zdjęcia oraz filmy czy tez nagrania dźwiękowe.

Dodano przez: krzychu

Komentarze do artykułu

Dodaj komentarz: